Založ si blog

Euro 2016 – ako by to mohlo byť.

og-default

Majstrovstvá Európy sú už za dverami. Teda, už sú na prahu a netrpezlivo klopú a zvonia. Čo od nich čakať? Kto postúpi, kto bude „čierny kôň“ a komu ostanú len oči pre plač? To keby som vedel… Ale posnažím sa to nejakým spôsobom predpovedať, respektíve, ako to chodí v športe, tipnúť si.

Skvelé je to, že konečne na Eure môžeme fandiť priamo našim. A nielen našim rozhodcom. Aj keď teraz to bude opačne, futbalisti tam budú, rozhodcovia nie. Ja osobne túto variantu beriem viac.

Je to písaneé takým svojráznym štýlom. Komplikovanejšie písať mi neprišlo ako dobré, keďže nie som nejaký uznávaný odborník, preto som to poňal týmto spôsobom. Tak to berte prosím s nadhľadom trochu.

Skupiny

Skupinová fáza bude zaujímavá. To je klišé, čo?. Ale je to naozaj tak. Teším sa na to. Na každý jeden kop. Preháňam, ale budem to pozorovať pozorne. Lebo v skupinách to bude „mela“.  Tam sa ukáže kto podcenil prípravu a kto nenechal nič na náhodu. Aj keď na tejto úrovni je málo pravdepodobné, že by niekto nechal niečo na náhodu.

Áčko je jasné. Ďalej pôjdu domáci miláčikovia a Švajčiari. Tretí budú podľa mňa Rumunkovia a posledný Albánci. Osobne sa teším, čo predvedú domáci borci. Majú mega tím plný mladých top hráčov – Griezman, Pogba, Martial (ako fanúšik Liverpoolu FC to ale musím športovo priznať), Matuidi a pod. V príprave mali zopár zakopnutí ale kto nie, však?

Skupina B je naša. Slovenská. Objektívne. Väčšina to vidí na Anglicko, Wales, Rusko, Slovensko alebo Anglicko, Rusko, Wales, naši. Ja osobne na Anglicko, SLOVENSKO, Rusko, Wales. Wales je zvláštne mužstvo. Všetci vidia ich top dobrú kvaldu, ale tím celkovo máme lepší my a Rusi. Teším sa moooooc na naše zápasy a Európa a svet uvidia, čo doma máme (okrem pekných žien, bryndzových halušiek a slivovice).

V céčku je to jasné. Ďalej pôjdu Nemci, Poliaci a Ukrajinci. Ukrajinci postúpia taktiež ako jeden tím z pomedzi tretích najlepších ale to spomeniem nižšie. Severní Íri sú  outsider a všetká česť, ale podľa mňa, neprekvapia.

Skupina smrti má príznačné písmeno – „D“. Je vyrovnaná tak akurát, aspoň podľa mien tímov, ktoré sa tam nachádzajú. Nechcem nikoho uraziť. Všetci sú tam naozaj dobrí. Je dosť pravdepodobné, že z tejto skupiny pôjde ďalej aj tretí tím. Čechov mám rád. Ale, prepáčte, v športe nie. Sú naozaj dobrý, ale v kvalde dostali spomedzi postupujúcich tímov najviac gólov. Až 14 a to mali v bránke Péťu. Preto. Španielsko, Modričovci, Turci a Česi. Promiňte.

Skupina E môže byť kľudne taká dobrá, ako keby ste si šupli dáke éčko. Ale ani nemusí. Na druhej strane vás môže otravovať ako všade prítomné éčka pri papaní. Prvé Belgicko. Majú na to, opäť sú pasovaní za „čierneho koňa“ šampionátu, ale podľa mňa, patria k favoritom. Taliani sú tradične OK, a Zlatan. Ibraka dabra sa predvedie v najlepšom svetle (aspoň dúfam, chcem si to kurňa užiť a Zlatan má v sebe niečo, čo by mohlo ten zážitok umocniť). Írčania sú dobrí, o tom žádna, ale asi, asi nepôjdu ďalej.

A na záver skupina F. Tento šampionát bude unikátny aj v tom, že sa ho zúčastnia všetky krajiny našej V4. Verím, že nemusím zdôrazňovať, ktoré krajiny to sú. V tejto skupine sú favoriti Portugalci. Lebo šak Cristiano ni? Ale. Podľa ako víťazi vzídu Rakúšania, druhý bude Island  a Portugalsko postúpi ako tretie. Maďari skončia ako outsider posledný. Nem tudom až tak prečo, ale nemajú nárok.

A teda na záver. Ďalej pôjdu priamo: Francúzsko, Švajčiarsko, Anglicko, SLOVENSKOOOOO, Nemecko, Poľsko, Španielsko, Chorvátsko, Belgicko, Taliansko, Rakúsko, Island. Ako tretie sa podľa mňa ďalej „prešmochcú“ Rusi, Ukrajinci, Turci a Portugalci.

Bezpečnosť

Ešte si predtým, ako prejdem k vyraďovačke, dovolím niečo povedať k bezpečnosti. Ako študent politológie by som sa tomu mal venovať o niečo viac, najmä po útokoch na Charlie Hebdo, ale najmä po útokoch v novembri. Ale nebudem. Nič sa nestane a hotovo. Je to až príliš zjednodušené a „laické“ ale uvedomte si, Francúzsko je na to pripravené ako Slovák keď ide do krčmy. Nenechajú nič na náhodu. Ako Slovák. Nenechá nič na náhodu a ožerie sa. Samozrejme nie všetci, aby som niekoho náhodou neurazil. Francúzi sú na to pripravení tip-top a tak to aj bude vyzerať. Tešme sa na to.

Vyraďovačka

Na základe mojich predpovedí a postupového, môžeme povedať francúzskeho kľúča, sa v prvom osemfinále v histórii Eura, keďže prvý raz sa šampionátu zúčastní až 24 mužstiev, stretnú Švajčiarsko a Poľsko. Tu tipujem (ak sa to samozrejme udeje, všetko je to len moja predikcia) na víťaza Poľsko. Potom by malo nasledovať pyrenejské derby medzi Ronaldovcami a Španielmi. Španieli. Ďalej Rakúsko a Taliansko. Ak by sa teda uskutočnil takýto match, ja by som to tipol ďalej na Rakúšanov. Mali veľmi dobrú kvalifikáciu a môžu spôsobiť naozaj veľké prekvapenie na turnaji. Popravde, ich by som pasoval za „čierneho koňa“ ME. Potom by to bol zápasík Nemecka s Ruskom. V histórii sa tieto dva národy stretli viac krát a väčšinou to boli Rusi, ktorí to zmákli. V tomto prípade, keďže ide o futbal, to budú Nemci. Prečo? Lebo sú lepší (brutál argument, čo?).  Ak by to teda takto pokračovalo, ďalšie osemfinále by obstarali Belgičania a Chorváti. Tu, ak by to tak bolo, by to bola naozaj pekná futbalová bitka – Hazard, de Bruyne, Lukaku vs. Modrič, Rakitič, Mandžukič. A mohol by som pokračovať. Oba tímy sú v skutočnosti skvelé a majú pred sebou skvelú budúcnosť. Alebo aj nie? Čo keď tá budúcnosť je teraz. V tomto prípade by som to dal na Belgicko. O malú belgickú pralinku sú lepší. Ale ak by sa tak udialo, bolo by to super zápas. Potom by nasledoval zápas medzi domácimi a Ukrajincami. Ďalej by šli Frantíci. A na záver. SLOVENSKOOO a Island. Ja viem, je to ideálna konštelácia. V skutočnosti môžeme dostať aj Francúzov. Ale podľa mojich „výpočtov“ by to bol Island, prekvapenie kvalifikácie. Ale zaslúžené. Hrajú naozaj pekne. Aj keď sme ich v príprave minulý rok zdolali, teraz by nám asi spôsobili viac starostí. Ale ďalej by sme šli MY.

Dobre, to bolo osemfinále. Podľa tejto mojej predpovede by sa vo štvrťfinále stretli Poľsko a Španielsko, Anglicko a Rakúsko, Nemecko a Belgicko, Francúzsko a SLOVENSKOOO. To už by šlo, a teda aj pôjde, do tuhého. Ďalej by šli bez nejakého väčšieho opisu Španieli, Angličania, Nemci (aj keď tento match by bol naozaj jeden z vrcholov šampionátu) a Francúzi :(.

Prvé Semifinále by obstarali Španieli a Angličania. Zápas zápasov. Dva rozdielne štýly a dva rozdielne futbalové svety. Technická a taktická precíznosť vs. tvrdosť a priamočiarosť. Del Bosque vs. Hodgson. Nejdem sa tu zbytočne viac rozplývať, lebo je to len čisto teoretická úvaha. Ďalej by som ale v tomto prípade na základe formy a celkového dojmu posunul ďalej Anglicko (aj preto, lebo im to doprajem a aj preto, lebo milujem anglický futbal). Druhé semifinále by bolo medzi domácimi Francúzmi a Nemcami. Čo si myslíte? Nechám kúsok čas na tip… Dobre teda, podľa mňa Francúzi. Aj keď je to vrcholový turnaj a niektorí hráči, tí  menej skúsení z domáceho mužstva by to možno nezvládli, v konečnom dôsledku si však myslím, že tá motivácia vyhrať šampionát pred domácim publikom by rozohnala akúkoľvek neskúsenosť ďaleko za hranice Francúzska. Nemci ďalší veľký turnaj podľa mňa nevyhrajú.

Finále. Anglicko vs. Francúzsko. Vrchol turnaja. Dvaja veční rivali. Kto by vyšiel ako winner? Hm? Oba mužstvá sú skvele vyvážené. Super gólmani, nebojácna obrana, kreativita v strede poľa a útočníci so zabijáckym inštiktom (okej, aj keď Giroud nie je ten top ako napr. Benzema, momentálne ma v drese Francúzska formu, preto ho zaraďujem sem, aj keď len na základe momentálnej formy, inak nie). Nejdem to naťahovať. Ja to doprajem Francúzom. Pozdávajú sa mi o niečo viac ako Angličania, aj keď som vyššie napísal, že milujem anglický futbal a doprial by som im medzinárodný úspech, Francúzi to podľa mňa doma zvládnu. Ak by to tak v skutočnosti bolo, bolo by to dúfam skvelé finále. Aj keď finále je špecifický zápas, väčšinou je to tesné (aj keď pred 4 rokmi to tak nebolo), verím, že by to bol skutočný vrchol turnaja. A verím aj, že finále naozaj také bude. Nech sa tam stretne ktokoľvek.

Chcem ešte podotknúť, že ide len o čisto moje predpovede, urobené na základe mojich vnútorných úvah. Futbal sledujem odmalička, prvý zápas čo si pamätám dodnes, je finále ME 2000 a víťazstvo Francúzov (chudák Toldo, rozbili mu nos vtedy). Dokonca som zbieral aj nálepky do albumu. Čiže berte to s nadsáskou a buď som sa netrafil vôbec, alebo len trochu. Verím však, že väčšinou som si to tipol správne.

slovenska-futbalova-reprezentacia-nestandard2

Záver

Euro je pred nami. Prvý raz v histórii sa ho zúčastní aj samostatné Slovensko. Som rád, že som bol aspoň na dvoch zápasoch kvalifikácie (s Luxemburskom a Macedónskom). Verím, teda viem, že Jano vymyslí opäť také kulehy, ktoré vytrú zrak všetkým. A tento raz to bude vidieť celý svet. Chlapcom verím. Tak ako som im veril na MS 2010, ktoré boli úžasné. Na zápas s Talianskom nezabudnem do konca života. Dúfam, že niečo takéto pekné nám chlapci vytvoria aj na tomto šampionáte. Že to vedia dokázali kvalifikácii – proti Ukrajine ale najmä proti Španielom. Aj v príprave víťazstvo nad Nemcami potešilo. Pri góloch som kričal ako keby padli v súťažnom zápase. Držme chlapcom, ehm, našim sokolom palce a nech Francúzsko, Európa ale aj svet uvidí, čo sokoli spod majestátnych Tatier dokážu. Poďme si to Euro užiť a hlavne oveľa viac fandiť ako kritizovať. Lebo nikto nemá právo, hlavne „múdre hlavy“ z internetových diskusii kritizovať našich, aj keď sa im náhodou niečo nevydarí. Fandime. Užívajme. Ja budem. Obe.

Čierny týždeň pre Oľano-Nova

26.09.2016

Respektíve, nielen pre toto hnutie, ale pre celú opozíciu. Jeden z jej lídrov, takpovediac znovuzrodený Daniel Lipšic, sa rozhodol pre nehodu, ktorú zavinil, pri ktorej vyhasol ľudský život, vzdať mandátu poslanca NR SR. Prečo znovuzrodený? Pretože, keď si zoberieme, ako postupne upadal od momentu, keď padla vláda Ivety Radičovej, je to priam neuveriteľné, akú pozíciu si [...]

Národný zraz Mladej Matice v Komárne

09.08.2016

Mladá Matica už 8 rokov organizuje Národný zraz. Tento rok to vyšlo na Komárno. Spojili sa tak dve pekné akcie – Národné Matičné slávnosti ako hlavná akcia a k tomu sme sa pripojili my, mladí matičiari, budúcnosť tohto národa. Poviem vám takto, nemáme sa o čo báť. Ak by ešte náhodou niekto nevedel o čo ide, aj keď asi taký človek na Slovensku nie je (dúfam 🙂 [...]

Chaos v parlamente

08.07.2016

Chaos v parlamente. Ako by sa inak dala táto situácia nazvať? Toto pomenovanie je najvýstižnejšie. Nikto nevie čo sa deje. Preto to nikto nevie, lebo ani to vedieť nechcú. Teda oni to aj vedia. Obe strany to vedia. Každá má však tú svoju pravdu respektíve nepravdu. Priznať to však teraz by bola strata na jednej aj druhej strane. Ale teda kde je tá ozajstná pravda? Preto je [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Andrej Danko, semafor

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

Antony Blinken / Si Ťin-pching /

USA a Čína musia byť partnermi, vyhlásil prezident Si na stretnutí s Blinkenom

26.04.2024 12:24

Americký minister zahraničných vecí, ktorý v piatok končí návštevu Číny, predtým rokoval so svojím čínskym náprotivkom Wang Iom viac ako päť a pol hodiny.

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21, aktualizované: 12:25

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 13834x
Priemerná čítanosť článkov: 2306x

Autor blogu

Kategórie